HemPortalVanliga frågorLogga inBli medlem
OBS ! Gå in på er "PROFIL" - har ändrat på sjukdomslistan! Ni kan nu välja flera olika ! (klicka också på knappen "FRIENDS", kanske fått/vill skicka förfrågan) OBS !

Dela | 
 

 Ny medecin.... och ännu mer smärta

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Tearsofanangel

avatar

Antal inlägg : 72
Join date : 09-12-28
Ålder : 37
Ort : Tierp

InläggRubrik: Jobbigt   mån maj 10, 2010 10:54 pm

Nej de är inte kul alls. Har frågat hur många gånger som helst efter ångestdämpande men får aldrig det....


Eriiza skrev:
Fy jag förstår verkligen.
Jag hade samma sak, plus mensvärk, det var inget lyckat combo.

Men kan du inte få en annan medicin istället?
Eller åtminstonde något som dämpar biverkningarna ? Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Eriiza
Admin
avatar

Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 26
Ort : Uddevalla

InläggRubrik: Sv: Ny medecin.... och ännu mer smärta   mån mar 22, 2010 2:40 pm

Fy jag förstår verkligen.
Jag hade samma sak, plus mensvärk, det var inget lyckat combo.

Men kan du inte få en annan medicin istället?
Eller åtminstonde något som dämpar biverkningarna ? Shocked
Till överst på sidan Gå ner
http://gethelp.findtalk.biz/
Tearsofanangel

avatar

Antal inlägg : 72
Join date : 09-12-28
Ålder : 37
Ort : Tierp

InläggRubrik: Sv: Ny medecin.... och ännu mer smärta   sön mar 21, 2010 11:35 pm

Det är inte kul alls. Vaknade med magvärk som har suttit i hela dagen inte kul alls. usch usch orkar snart inte mer



Eriiza skrev:
Det här låter inte roligt alls. Crying or Very sad
Men det kan vara biverkningar, hatar att de skall vara så extrema.
Även ens humör brukar bli mycket sämre, i alla fall på mig.
Har dock inte ätit just Venlafaxin, men på Cipralex och Fluoxetin reagerade jag på detta sätt.
Det är verkligen hemskt... Evil or Very Mad

Tearsofanangel skrev:
Ja nu har man en ny medicin har slutat med Citalopram som aldrig hjälpte vet inte varför jag åt den så länge egentligen. Min nya heter Venlafaxin skumt namn tycker jag, den ska tydligen vara bättre, men känns inte så mycket bättre just nu iallafall. Har mått illa flera dagar nu i sträck, fått yrsel huvudvärk och helt slö. Men de kan nog vara biverkningen hoppas jag iallafall. Mår inte bra i själen heller känns som att man slits itur på mitten, smärtan gör så ont i kroppen hela tiden. Värken i alla muskler blir bara värre och värre, har huvudvärk dagligen smärtan går ner i nacken, axlarna och ryggen hela tiden. Just nu gör de jätteont i bröstet och har yrsel hatar detta. Har iallafal träffat en psykiatriker men tycker inte de ledde någon vart fick ingen direkt diagnos men han tror att de är bipolär med. Trodde de skulle vara mer som en utredning men han bara pratade och sen fick jag en annan medicin utskriven bara. Vill inte ha de så här går under snart klarar inte mer,

är så rädd för att min faster ska dö med hon är jättesjuk i cancer igen som kommit tillbaka Sad
Till överst på sidan Gå ner
Eriiza
Admin
avatar

Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 26
Ort : Uddevalla

InläggRubrik: Sv: Ny medecin.... och ännu mer smärta   lör feb 27, 2010 9:07 pm

Det här låter inte roligt alls. Crying or Very sad
Men det kan vara biverkningar, hatar att de skall vara så extrema.
Även ens humör brukar bli mycket sämre, i alla fall på mig.
Har dock inte ätit just Venlafaxin, men på Cipralex och Fluoxetin reagerade jag på detta sätt.
Det är verkligen hemskt... Evil or Very Mad

Tearsofanangel skrev:
Ja nu har man en ny medicin har slutat med Citalopram som aldrig hjälpte vet inte varför jag åt den så länge egentligen. Min nya heter Venlafaxin skumt namn tycker jag, den ska tydligen vara bättre, men känns inte så mycket bättre just nu iallafall. Har mått illa flera dagar nu i sträck, fått yrsel huvudvärk och helt slö. Men de kan nog vara biverkningen hoppas jag iallafall. Mår inte bra i själen heller känns som att man slits itur på mitten, smärtan gör så ont i kroppen hela tiden. Värken i alla muskler blir bara värre och värre, har huvudvärk dagligen smärtan går ner i nacken, axlarna och ryggen hela tiden. Just nu gör de jätteont i bröstet och har yrsel hatar detta. Har iallafal träffat en psykiatriker men tycker inte de ledde någon vart fick ingen direkt diagnos men han tror att de är bipolär med. Trodde de skulle vara mer som en utredning men han bara pratade och sen fick jag en annan medicin utskriven bara. Vill inte ha de så här går under snart klarar inte mer,

är så rädd för att min faster ska dö med hon är jättesjuk i cancer igen som kommit tillbaka Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://gethelp.findtalk.biz/
Tearsofanangel

avatar

Antal inlägg : 72
Join date : 09-12-28
Ålder : 37
Ort : Tierp

InläggRubrik: Ny medecin.... och ännu mer smärta   tis feb 16, 2010 11:50 pm

Ja nu har man en ny medicin har slutat med Citalopram som aldrig hjälpte vet inte varför jag åt den så länge egentligen. Min nya heter Venlafaxin skumt namn tycker jag, den ska tydligen vara bättre, men känns inte så mycket bättre just nu iallafall. Har mått illa flera dagar nu i sträck, fått yrsel huvudvärk och helt slö. Men de kan nog vara biverkningen hoppas jag iallafall. Mår inte bra i själen heller känns som att man slits itur på mitten, smärtan gör så ont i kroppen hela tiden. Värken i alla muskler blir bara värre och värre, har huvudvärk dagligen smärtan går ner i nacken, axlarna och ryggen hela tiden. Just nu gör de jätteont i bröstet och har yrsel hatar detta. Har iallafal träffat en psykiatriker men tycker inte de ledde någon vart fick ingen direkt diagnos men han tror att de är bipolär med. Trodde de skulle vara mer som en utredning men han bara pratade och sen fick jag en annan medicin utskriven bara. Vill inte ha de så här går under snart klarar inte mer,

är så rädd för att min faster ska dö med hon är jättesjuk i cancer igen som kommit tillbaka Sad
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content




InläggRubrik: Sv: Ny medecin.... och ännu mer smärta   

Till överst på sidan Gå ner
 
Ny medecin.... och ännu mer smärta
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Get HELP here :: Ångesthantering-
Hoppa till: